Personal assistant to ceo
Maintain banking operations, record payments to different partners, and daily record of payments by inventory dispatches.
Personal assistant of the CIO, in charge of managing his agenda, calls, letters and archival tasks. Responsible for the acquisition of plane tickets and hotel reservations for all the Directorate staff. I contributed with the Systems Administration’s Management in loading of invoices received through the use of SAP ERP. Assistance to Corporate Managers in English calls and letters.
Supervision of personnel for the management and coordination of groups of travellers and rental of planes for small groups for the tourist destinations managed by the company. Collaboration with the Air Operations Management in aircraft programming and the development of destination descriptions.
Design and development of the description of Incentive Travel programs, including in detail daily events and activities. Represented the company on two occasions at the Incentive Travels exhibition held in Switzerland.
Co-author in the elaboration of Service Manuals, which includes detailed information of the offer to be sent to travel agencies and tour operators. Represented the company at the tourism fair held in Costa Rica in 1990. Coordinator of programs of international groups.
Management of general payments and suppliers, coordination of the processes of collection, payment, custody and issuance of plane tickets and their delivery to travel agents. Thanks to my administrative and sales knowledge, I participated with the General Manager in the introduction to the Canadian market of Venezuela as a destination for groups that arrived in the country on charter flights with all included programs.
I contributed to the expansion of the client portfolio being the director of one of the 20 offices of this institution. Redesign of the current system that was subsequently formalized by the Auditor’s Management as the new standard in the company.
After 2 years studying Bachelor of Administration at the Metropolitan University in Caracas and taking advantage of my 1 year stay in England learning the language, I wanted to finish my studies in the USA with an educational credit granted and most of the subjects approved.
I am responsible, methodical, organized, orderly, great adaptability, work well under pressure, teamwork. Use of Microsoft Office, Outlook, SAP ERP, IBM Lotus Notes
Cerveceria Polar
Alejandro Bombaci, CIO Empresas Polar (ocupaba un cargo superior) :
Conocí Carmen Lucía Luces Vasconcelos en Mayo de 2001 cuando pasó a ser mi Asistente Ejecutiva en Empresas Polar, luego de un proceso de selección donde entrevisté a varias personas de alto nivel disponibles dentro de la empresas, producto de la adquisición de una empresa de Alimentos (Mavesa C.A.,). Desde entonces y hasta finales de Octubre de 2017 se desempeñó en dicha posición reportándome directamente. Carmen siempre demostró un extraordinario nivel de profesionalismo, destacando entre otros aspectos su nivel de responsabilidad, dedicación, apertura a cambios y a realizar nuevas tareas, criterio para toma de decisiones y confidencialidad, además de excelentes relaciones interpersonales. Adicionalmente su preparación en Administración le permitió absorber tareas administrativas complejas, relacionadas con manejo de proveedores, facturas y registros contables asociados en SAP, que forman parte de la gestión que el área administrativa de la unidad de Sistemas realiza para las unidades que atiende. Alternando dichas tareas realizadas por contadores en el área, con las de Asistente Ejecutiva. Todos estos aspectos profesionales y personales le ganaron en nivel superlativo la confianza, respeto y aprecio de mi persona, así como todo el grupo gerencial y profesional que interactuó con ella durante su trayectoria en Empresas Polar. Inclusive y cosa poco común, de personas fuera de la empresa y país que tuvieron contacto profesional con ella. A mediados de 2017 expresó su deseo de apegarse al Plan de Jubilación de Empresas Polar, que permitía en casos como el suyo, el retiro antes de los 60 años de edad, aduciendo razones por demás comprensibles, asociadas a la inseguridad y dificultad de llevar una vida razonable en el complejo entorno venezolano, sumado a la lejanía de sus hijos, residenciados en Europa. Con pesar aceptamos su renuncia. Puedo recomendar ampliamente a Carmen como profesional. Estoy seguro que en cualquier tarea que decida enfocar su atención e interés se desempeñará a muy alto nivel, y será capaz de satisfacer las expectativas que existan para dicha posición, además de hacerse parte integral del equipo de personas con el que se relacione para llevar a cabo esas labores. Alejandro Bombaci Chief Information Officer / Director de Sistemas
Conven
Mercedes Phelan, Former President of Conven (ocupaba un cargo superior) :
Es lo mas dedicado que existe. Trabaja con pasion y es muy, pero muy profesional. Ojala la pudiera tener otra vez! Y esta es una recomendacion con toda la honestidad que viene al caso. La recomiendo altamente, tiene una inciativa fenomenal.
Aereotuy Airlines
Juan Carlos Marquez, Former General Manager Aereotuy Airlines (ocupaba un cargo superior) :
Carmen siempre demostro ser muy responsable, competente y de muy alto rendimiento. Excelente trabajando en equipo, fue capaz de organizar , supervisar y dirigir sus grupos en funcion de los objetivos planteados. Altamente recomendable.