Marketing management

Información
INSA Business, Marketing & Communication School
5.100  €
Presencial
Dirección de marketing
Barcelona Carrer Torrent de l'Olla, 208, 08012, Barcelona, España
Descripción del curso
Our highly expe rience d and qualified staff create a supportive environment where students are able to gain in depth knowledgeand understanding of mechanis ms and techniques of marketing and are encouraged to develope their own ideas.                                             
Habilidades
¿Qué aprendes en este curso? Marketing Management Product Manager Product Strategy Brand Positioning The Marketing Management in the company Sales forecasts Ventas Previsión de ventas Estrategia de producto Posicionamiento de marca
Temario
Temario OBJECTIVES •• To provide students with the best tools, knowledge and abilities in order to succeed at executive level in marketing management. •• To show them how to make beneficial decisions on an international level through an accurate analysis of the global market, strategic planning, market segmentation, as well as budget management. •• To effectively teach the ethical principles required of an executive in this field. METHODOLOGY The methodology is based on active learning and ongoing practice. Effective and beneficial training comes as a direct result of being actively involved in the course. All members of the teaching staff are leading professionals in their chosen field. Syllabus Module 1 The Marketing Management in the company Module 2 Product Manager Module 3 Products Strategy and Brand Positioning Module 4 Sales Forecasts Module 5 Product quality, logistics and distribution Module 6 Trade Fairs, Conventions and Congresses Module 7 Customer Marketing Module 8 Marketing in Industrial Companies and Service Companies Module 9 Optimization of product margins. Price Policy Module 10 Determining Global Commercial Budgets. Profits Maximization Module 11 Strategic External Analysis Module 12 Analysis of the Consumer’s Behaviour Module 13 Technological Innovation applied to Marketing Module 14 Branding Module 15 Markets internationalization and globalization Module 16 Application of Marketing 2.0 in the company Module 17 Social Responsibility Marketing: strategies Module 18 Balance Scorecard Module 19 Final Project Date: 2-mar-15. 29-feb-16 Hours: 2 days weekdays 19:00 to 22:00. Saturdays from 9:00 to 14:00 Price: 5100€ (1200 + 3900)
Otros cursos de esta academia
Dirección de Arte y Producción y Realización Publicitaria
(INSA Business, Marketing & Communication School)
Temario temario introducción a la dirección de arte...¿qué aprendes en este curso? arte color tipografía volumen packaging dirección de arte producción publicitaria...
Marketing Digital y Customer Service
(INSA Business, Marketing & Communication School)
¿qué aprendes en este curso? marketing digital customer service marketing online marketing marketing en internet marketing de relaciones posicionamiento marca estrategias...
Marketing Digital y Customer Service in Barcelona
(INSA Business, Marketing & Communication School)
Temario temario 1...reinventando el mk tradicional...nuevas formas de creatividad aplicadas a los nuevos medios y soportes de comunicación...customer service 2...
Business Analytics in Barcelona
(INSA Business, Marketing & Communication School)
Sábado cada 15 días fechas: 2-mar-15...29-feb-16 título: insa precio: 2200€ (600 + 1600)...temario •qué es y razón de ser del business intelligence •importancia...
Dirección de Marketing y Gestión Comercial
(INSA Business, Marketing & Communication School)
¿qué aprendes en este curso? política dirección estratégica marketing relacional gestión económica plan de marketing marketing internacional merchandising trade...
Publicidad, Relaciones Públicas y Marketing.
(INSA Business, Marketing & Communication School)
Temario plan de estudios master esce •gestión publicitaria •dirección estratégica de empresas internacionales •entorno y escenarios internacionales •creatividad...
Publicidad y Empresa
(INSA Business, Marketing & Communication School)
Temario créditos y asignaturas 1,0 la comunicación en la estrategia empresarial 2,0 comunicación oral y escrita 1,0 comunicación interna 2,0 comunicación corporativa...
Publicidad Creativa
(INSA Business, Marketing & Communication School)
Temario temario •la comunicación publicitaria •dirección de arte •diseño gráfico •estrategia creativa: técnicas de creatividad •planificación estratégica de la comunicación...
Relaciones Públicas y Organización de Eventos (IL3-UB)
(INSA Business, Marketing & Communication School)
Y los eventos han adquirido recientemente una importancia esencial en la empresa...temario temario •las relaciones públicas en la estrategia empresarial •técnicas...
Dirección y Gestión de Proyectos Project Management
(INSA Business, Marketing & Communication School)
¿qué aprendes en este curso? proyectos web proyecto gráfico proyecto editorial proyectos culturales proyectos creativos dirección y gestión de proyectos project...